Webwetenschap
Heeft u meer vragen? Stel hem dan via het contact formulier
De 5 kenmerken van een succesvolle website
1. Goed vindbaar in Google en snelle uploadtijd onder 2 seconde.
2. Informatief en representatief.
3. Hoge conversie saturatie (hoe wordt een bezoeker een klant).
4. Herkenbaar en aantrekkelijk voor uw doelgroep.
5.
De vindbaarheid op Google is wel het belangrijkste voor een succesvolle website of webwinkel. Google stelt hier veel eisen aan, waarvan sommige volgens ons wel wat ver gaan. Toch is het zo dat als er 1 of meerdere eisen niet wordt voldaan, (sommige eisen wegen zwaarder dan de andere) de vindbaarheid direct in het gedrang komt. Daarom zorgen wij dat wij altijd aan die eisen voldoen en kunt u er vanuit gaan dat uw website of webwinkel “Google-proof” is.
Google zegt dat de uploadtijd hooguit 2 seconden mag duren, en de server responstijd maximaal 0,6 seconde mag zijn om kans te maken op een goede vindbaarheid. Goole stelt dat indien deze tijden langer zijn, de bezoeker geneigd is de website weg te klikken en op zoek gaat naar een andere website. Dit kan potentiële klanten kosten. Die snelheid is sterk afhankelijk van de soort server die je gebruikt, hoe druk het op die server is (hoeveel websites draaien er nog meer op) maar ook zeker aan de bouwstructuur van je website. Draaien er veel plugins op, en welke plugins gebruik je? Dit heeft alles te maken met kennis en vakmanschap.
Conversie saturatie betekent niet anders dan : Hoe wordt een bezoeker een klant? Hoe interessant bent u als merk of bedrijf voor die bezoeker? Hoeveel procent van de bezoekers neemt een product of dienst van u af? Zijn dit organische bezoekers of zijn deze via advertenties gekomen? Veel aspecten van Conversie saturatie heeft u in de hand gelukkig. Het begint in ieder geval met vindbaarheid en dan aantrekklijkheid.